fredag 3 februari 2012

Kall vinterdag!

Klev upp tidigare idag (5.45) eftersom kylan slagit till, - 24 grader! Sambon var sen idag, så jag fick raskt ut i den kalla vintermorgonen för att rasta hundarna och sedan lika kvickt göra upp en eld i värmepannan. Ja, ja egentligen ingen större nyhet på vår jord! Ha, ha

Dricker enbart buljong till frukost idag, funkar ganska bra, nog så tidigt att tillreda soppa denna arla timma. Jag har ännu inte vant mig med att äta "riktig" mat till frukost. Föredrar fil och musli, ska jag nog erkänna, kall mat från morgonen.

Kollade nyss till min syrade grädde i kylen, ja den smakar som creme fraiche och ser nu ut som fil. Blir intressant att följa den mognadsprocessen..:)

3 kommentarer:

  1. Här i inlandet har vi -26 grader, lite väl kallt.

    SvaraRadera
  2. Här har vi ca -15 vilket är nog kallt här. Men vi har iallafall varmt inomhus :)

    SvaraRadera
  3. Nu så har vi - 30 grader, känns liiite väl kallt! Det enda man gör är att elda i pannan. I morse kändes det inte som en bra ide att att ha pannrummet skilt ifrån huset. Tyckte att sambon kunde göra en kulvert dit, men han nekade av en konstig anledning! ;) Ha, ha

    SvaraRadera