torsdag 10 maj 2012

Sur igen! ;)

Jag tyckte det var så märkligt att mitt Ph-värde i kroppen gått ned till Ph 5 igen (normalt bör ligga vid Ph 7), såg detta då jag nu läste igenom mina provsvar ifrån VC! Jag som ätit så bra kost och allt! Sedan började jag tänka till, jag har ju varit tvungen att äta pencillin! Det var ju likadant i höstas! Så det är nog så att jag halkat litegrann tillbaka i formkurvan igen?!

Skönt att hitta små enkla svar, får nog basa mig lite extra igen!? Förstår nu varför jag haft "sug" på bikarbonat! Min kropp verkar vara fantastisk på att försöka tala om för mig vad jag behöver?

Inventerade nyss vad jag hade hemma, Magnesium, Kalcium så det räcker, men skulle nog behöva Natriumbikarbonat! Hade nämligen brist på Natrium i provsvaret!

Kanske inte konstigt att jag formligen läääängtar efter kolsyrat vatten på flaska! :O

3 kommentarer:

  1. Härligt Ylva... du är snart på banan igen... du har tålamod vännen / Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elisabeth. :)

      Tror nog Natriumbikarbonat kan vara något för dig också? Vi får forska om det! Eller hur? ;)


      Kram

      Radera
    2. Vi har ju inte testat mitt Ph värde... fattas bara att vi ska äta natriumbikarbonat... när vi äter allt annat också!
      Jag har varit ute på nätet och tittat på hur "knappen" ser ut... det här blir spännande må du tro! :-)) ta det med ett gott skratt! Göran såg bilden o frågade vad fan är detta... du ska få se sa jag!

      Radera