fredag 17 februari 2012

Binjurar del 1

Har lite mera ork, känns som om jag håller på att bli piggare och gladare. Hoppas, hoppas det håller i sig!

För den oinvigde kan jag tala om att mina binjurar inte funkar som dom ska, och läkarna vill inte ge mig cortison som brukar vara den vanliga lösningen på att bli bra, därför att det var medicineringen av densamma som knäckte mina binjurar. Så jag har fått lov att söka efter alternativ forskning, vad den säger och försökt tänka till själv, vad som är logiskt eller ej.

Jag hittade en fantastisk bra hemsida som Dr Michael Lam har, där han förklarar hur binjurarna kan reparera sig själva vid utmattning i olika grader/steg. I korthet kan jag förklara det som att, binjurarnas reparationskedja går i cykler, där dom tar den energi från kroppen som behövs, för att klara av det. Låter bara de primära behoven tillgodoses. Så därför uppfattar många att dom plötsligt inte klarar av olika situationer i sin vardag, tex dålig syn och hörsel, yrsel, hjärtklappning, minnesproblem mfl symptom.

I mitt fall så var jag så nedgången att jag inte uppfattade i hur dåligt skick jag var. Det var min feber som fick mig att fatta, att nu var det läge att bli sängliggande för att bli feberfri!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar