torsdag 16 februari 2012

Hyper på hypo

Nu är det snart tre månader sedan jag var till en privatklinik i Tranås, för att få ordning på min hypo. Läkaren ville att jag skulle byta min nuvarande medicin, Levaxin mot Natural Thyroid el liknande preparat. Eftersom jag har så många symptom kvar på min hypo. Det enda bekymret är att man måste ansöka om licens hos Läkemedelsverket för att få den utskriven, men som sagt de kan lika gärna göra avslag.. Mitt problem med att få tag på rätt slags handlingar/journalkopior och labbsvar, börjar likna ett detektivjobb! Tyckte att det kan ju inte vara så svårt att få tag på? Men vad jag bedrog mig. De enda handlingar som krävs är några år av labbsvar före och efter min sjukdomsdebut och första gången det stod i journalen!

Började min resa med detta sökande hos Endokrinologmottagningen, som inte hade några sådana papper, angående detta!? Helt sjukt! Var sedan tillsammans med en väninna till regionsjukhuset, 12 mil bort och suttit och läst journalen! Fantastiskt bra gjort! Vilket stöd! Ja, jag hittade en del intressant, som tex en handskriven notering på ett labbsvar att min hypo bröt ut 2000.

Det kanske kan tyckas att jag borde veta när det bröt ut, men jag var så himla dålig denna period så jag reflekterade inte över det. - En tid då Mina biverkningar av cortison började göra sig gällande.

Nu har jag fått lämna över uppgiften till en läkarsekreterare på ortens  sjukhus, som känns som ett långskott, har inget minne alls att jag varit på medicinmottagning angående detta? Börjar snart att fundera om jag fått min diagnos via postorder? ha, ha (ironi)

Längtar tills alla papper är klara och skickade.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar