måndag 6 februari 2012

Introdiet dag 7

Som jag skrev tidigare idag så började morgonen inte så bra, med adrenalinpåslag ifrån binjurarna och hjärtklappning. När jag kom hem i morse, försökte jag äta, fast jag inte hade matlust. blev pölsa och surkål med creme fraiche. Blev så fruktansvärt trött, gick och skulle vila en stund, vaknade 2,5 timme senare och kände mig piggare igen! Men fortfarande ingen riktig hunger och det var bara buljongen som smakade! Nu säger ju både Dr Michael Lam och Dr. Campbell-McBrid att vi som är utmattade ska ta det lugnt och verkligen lyssna på kroppen! Är man trött ska man sova, är man inte hungrig ska man bara se till att man får vätska. Stressad ska man varva ned osv.

Ja, enkelt, eller hur? ;P Nej, inte alls! På måndagar har jag min vattenjympa med många glada skratt både i bastu och varm bassäng. Det är för närvarande nästan min enda schemalagda sociala samvaro, utanför hemmet, så den betyder mycket för mig! Sedan är det ju så bra för kroppen att ha denna gymnastik. :)

Jag kom mig iväg och tog det väldigt lugnt i vattnet. Satsade på att få mig ett skratt el två istället!

Är nu hemmavid och mycket, mycket trött! Skedar i mig soppa sakta, sakta för att få i mig näring! Det positiva är, att fastän jag är trött så verkar huvudet vara med mig!? Känns lovande! : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar