fredag 24 februari 2012

Berg o dalbana

Fredag igen! Härligt! Ska bli skönt att få ha lite fredagsmys i soffan med sambo och alla djuren! :)

Idag har orken kommit tillbaka, börjar känna mig piggare, liiiite adrenalinkänning fortfarande, så jag får bita mig i tungan för att inte sambon ska få ovett utan anledning. Försöker gilla läget...

Med en återblick i veckan som varit så har hälsan verkligen pendlat fram och tillbaka som en berg och dalbana. Vissa dagar har orken nästan inte ens räckt till för att bara vara, andra dagar har jag kunnat vara ute med hundarna på lite längre promenader. Annars är det husse som tagit över denna syssla. Känns surt, men vad gör man?

I helhet tycker jag mig ändå kan se en förbättring, tror att det kan vara så att jag förivrar mig de dagar som känns bättre och orken tar då slut? Ska försöka börja hushålla med mina krafter på ett bättre sätt för att kanske få en jämnare energifördelning över tid?

Nu blir det snart middag med
Förrätt: Surkål med avocado och vitlökssås .
Huvudrätt:  Fläskköttsoppa.
Efterrätt: Nötkaka med blåbär och syrad grädde.

Blir nog inte så tokig kväll detta ändå? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar