onsdag 1 februari 2012

Ny diet!

Har sedan i måndags (30/1 2012) börjat med en för mig ny diet, kallad Gaps! Den utgår ifrån att vi människor förstör våra tarmar via gifterna vi får i oss via medicin, (antibiotika, cellgift och cortison mfl) maten genom bl a E-nummer! Vill inte på något sätt vara en domedagsprofet men ju mer jag läser så, ju mer förundrad blir jag att det överhuvudtaget finns någon människa som mår bra!?

I alla fall så är jag nu till en början i något som kallas introdieten som finns i 7 steg innan man får gå över till full Gaps! Kokar buljong på ekologiska ben för att sedan göra soppor på dem, bestående av kött och grönsaker!

Idag har jag gjort något som kallas Ghee el klarat smör, receptet hittade jag på Recepthjälpen
En produkt som är helt fri ifrån protein, vatten och kolhydrater, helt enkelt rent mjölkfett!
Hemmagjord Ghee


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar