söndag 16 februari 2014

Frambringa en stunds harmoni!

Jag har lyckats efter många års stress klarat av att fixa en hel eftermiddag och ibland kväll i veckan med en stunds lycka!

Hur då, kanske någon undrar? Jo, jag går på vattengymnastik varje måndag kl 14.10, där man ser till att man hinner basta och prata med alla damer i skiftande åldrar, samtidigt som värmen sprider sig i kroppen. Mycket skratt och ibland lite allvar blandas i lagom ton, helt oskyddad o naket. Sedan följer ett vattengympapass som brukar vara  i så hårt tempo för oss kvinnor, att vi mer eller mindre utmattade drar oss upp ur bassängen, ha,ha.

Efter denna sköna genomgång av hela muskulaturen, går luften ur en. Påklädd och nykammad så brukar några kvinnor därefter samlas för en kopp kaffe eller två och kanske en god kaka avnjuts och blandas med mycket skratt och humor :)

Denna eftermiddag brukar jag se till att det inte finns några måsten på agendan om det går att undvika. Tom middagen brukar vara fixad, antingen har jag gjort den själv, i förväg,  eller så får sambon vara kock.

Allt detta sammantaget brukar bli att jag får en lyckokänsla  både till kropp och själ. Tänk vad lite det behövs för att finna glädje och stressfrihet. Det är så att jag lever på detta resten av veckan så, mitt tips till er alla är : Starta upp på måndagar något som gör er vecka! Kan starkt rekommenderas!:::

Imorgon är det måndag! :D


Lycka och harmoni. Golden i sitt rätta element.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar