tisdag 4 februari 2014

Magnesium - livsviktig mineral!


Jag fick tips på att prova med Magnesium, då jag under en period hade stora problem med sendrag i musklerna. Speciellt nattetid,då jag vaknade av att ryggen och benen krampade, kroppen böjde sig i en halvmåne och jag fick rulla ut ur sängen för att försöka komma upp på benen och få igång blodcirkulationen igen.

Efter ca 3 dygn började mina sendrag mildras och efter 1 vecka helt borta! Ytterligare positiv effekt blev att min muskelvärk delvis försvann, musklerna kändes inte lika spända längre.

Då jag är av naturen nyfiken på det mesta, så började jag läsa på om denna mineral, från början tänkte jag att, om det är så livsviktigt, varför inte den tas bland våra blodprover i hälsoförebyggande syfte? Men sedan har jag förstått att den kunskap läkarna har om friskvård, kanske inte alltid är så stor? Det är varje individs ansvar att sköta om sin egen kropp!
"Magnesium är viktig för så många kroppsfunktioner och brist på magnesium är så intimt involverad med sjuklighet, att man talar om magnesiummiraklet, för dess förmåga att bota eller lindra sjukdomar.
Den aktuella listan över sjukdomar med direkt och med styrkta samband till kronisk och akut magnesiumbrist är lång, och innehåller många sjukdomar som konventionell medicinsk behandlingvanligen inte uppmärksammar som magnesiumbrist, (se hela artikeln Fantastiska Magnesium - Annika Dahlqvist blogg ).

Pågående forskning hoppas att avslöja ytterligare samband mellan magnesiumbrist och andra sjukdomar." 
Källa: Margareta Lundström (Göteborg) har översatt en artikel av Weston A Price om magnesium:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar