lördag 14 april 2012

Däckad!

Jag har inte haft så mycket att skriva om de senaste dagarna, då jag har fått mig en förkylning, influensa (?) som heter duga. Har nästan gått i 4 veckor och känt mig hängig, trodde in i det sista att jag skulle klara mig, än fast i stort sett alla jag känner legat för ankar! I förra helgen fick jag slut på både D-vitamin och Kiwi (C-vitaminrik). Två dagar senare, måndag, så började jag få ont i halsen, lite snuvig osv..

Torsdag, fredag, accelerade förkylningen och luftrören och lungorna pep o rosslade! Blåste i min pefmätare och mina pef-värden kom upp i endast 300-350 efter att jag tagit Ventoline på fredagsmorgon (normalt för mig, 450-550). Dags för VC igen!!! Läkarens kommentar då han lyssnade på mina lungor var om jag överhuvudtaget kunnat sova! Jag svarade att, nja, den har inte varit så god, om man får säga så! ;)

Fick pencillin och han hotade med cortisonkur om jag inte blev fri rosslingarna till måndag! Fick behandling i "grevens tid", när jag kom hem fick jag feber, besvärligt i bihålor med tillhörande migrän.

Med andra ord, så är jag däckad! På återhörande! :)

2 kommentarer:

  1. Krya på dig vännen och ta det lugnt! Kramis från Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen! Såg det här nyss! Kramis till dig också! :)

      Radera