tisdag 3 april 2012

Hittat alla papper!

Äntligen har jag nu fått tag i min journal där diagnosen först hittades och provresultat både före och efter jag började med medicinering med Levaxin! Whooo! :)

Dessa papper har jag nu skickat till min läkare i Tranås som ska hjälpa mig att ansöka om en alternativ medicin till Levaxin, tror det kan bli tal om Erfa thyroid!? Denna typ av preparat användes innan Levaxin kom in i bilden, är lite mera svårinställt och kräver mera ansvar av patient och läkare. Vad jag förstår så, när man är uppe i rätt dos, så kan man få justera dosen litegrann beroende på hur livssituationen ser ut och hur kroppen reagerar. Det kan även bli så att men efter ett tag kan kroppens behov av medicin minska.

Tyvärr så är det många bitar som måste fungera för att upptag av sköldkörtelhormon ska fungera, men jag hoppas, hoppas att jag tillhör den procentsatsen där naturligt hormon är den rätta medicinen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar