söndag 1 april 2012

Hormoner och känslor

Innan jag började forska kring hur det fungerar med hormoner i kroppen, hade jag ingen aning om att det är hormonerna som styr i stort sett hela personligheten och håller ordning på vår ork, fysik, mentala förmågor och känsloliv. För mig har det blivit en förklaring till varför jag kan bli arg, utan till synes utan anledning, tappa ork helt plötsligt då jag behöver den OCH stärkt mig i min vetskap, att jag är inte vare sig senil, dement eller på väg att bli "tossig"!

Nu så har jag ju i och för sig anat att det inte varit så, ler, men det känns, ändå tryggare att få svart på vitt att det ÄR mina hormoner som trilskas med mig! 

Johanna Falk har samlat information om detta ämne i en lättöverskådlig pdf-fil.

Hormoner och känslor av Johanna Falk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar