onsdag 2 maj 2012

Nya vägar?

I desperation efter av att inte veta om jag får licens på Naturligt sköldkörtelhormon så har jag nu ringt min läkare på Vårdcentralen. Nämnt några av mina problem, där de kognitiva är de som är mest störande! Att inte alltid orka köra bil, följa med i en film, plötslig läs och skrivsvårighet. inte klara av att räkna pengar i tex en kassa el ens enklare tal. Tappar stundtals logik, hörsel, syn eller talförmåga. Har fått skämmas många gånger för det!

Det har nu tillkommit huvudvärk i diverse former i ca 3 veckors tid. Så jag kände mig av nöden tvingad att kolla upp eländet.

Blir intressant att höra vad hon säger om detta? Låter stressrelaterat säger hon! Men vill jag ska ta en massa prover och sedan träffas där på VC i slutet av veckan..

Nu så är det ju tur att inte alla symptom kommer samtidigt, men de är nog så störande! Gör att jag isolerar mig mer än förut, då jag inte alltid orkar vara den goda lyssnare som jag tycker mig egentligen vara. Konstig känsla då man samtidigt inte hör vad den andre säger så kan man höra vattenkranen droppa. Har svårt för humor, känner mig jättetråkig. Känner mig inte deprimerad men orkar inte vara riktigt glad heller..

Då jag är med i olika forum där man kan få stöd för sina funderingar o tankar, så vet jag att än hur det är så är jag inte ensam om att må som jag gör :(. Många har börjat med Liothyrin (T3) och försöker den vägen få en drägligare tillvaro, denna medicin är svårinställd, men de som lyckas, verkar få ett bättre liv? Får låta det ligga och mogna i tanken först, innan jag låter någon läkare skriva ut det åt mig. Känns som en sista utväg på något sätt, men jag mår ju som sagt inte helt ok, nu heller så jag kan vara färgad av det? Eller? ;) ler (ironi)

Usch! Vad negativt allt låter när jag läser vad jag skrivit! Men det SKA bli bättre, vet inte när, men hoppas på inom snar framtid!

Ha det gott! Ute blåser en förändringens vind som kommer till oss alla, om vi bara vill, vågar och kan! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar