fredag 9 mars 2012

Introdiet dag 41

Nu är förkylningen nära! Undrar om det är min nya kost som hjälpt mig så här långt? Äter nu Creme Fraiche, Kefir, Youghurt och surkål för att få i mig så mycket probiotika (mjölksyrebakterier) som möjligt för att hjälpa tarmfloran att förbättra mitt immunförsvar.

Har sedan jag slutade helt med Prednisolon efter 28 års medicinering, haft svullen kropp, främst armar,ben och mage, som kom i princip över en natt. Den goda nyheten är att jag kom på i morse att jag inte, har problem med mina strumpor runt vaden, senaste veckan. Är sjukt irriterande att ha sockar som skär in i huden. Så små, små steg i rätt riktning!

Jag har nu ätit Kefir någon vecka och är hysteriskt godissugen! Och syndar jag med sött, blir min tunga alldeles vit av candidasvamp till nästa morgon. Candidan lockar mig att tycka att jag behöver socker för att må bra, - tillfälligt förstås, (får jag inte socker får jag die-off-effekter, huvudvärk, trötthet, ledvärk mm.) för att sedan slå till...

Måste tag tag i detta. NU!

Ska köpa kokoolja/fett, probiotikatabletter, MINSKA sockermängden, ännu mera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar