fredag 24 januari 2014

2013 Året som gått!

Här är jag igen!

År 2013 var ett år med stora händelser i livet, både bra och dåliga.
Blev godkända som stödfamlij och det kändes mycket bra att kunna vara till hjälp för någon.

Kunde ta oss råd att åka till Turkiet min sambo och jag. Att kunna göra något tillsammans som står utanför vardagen sker inte allt för ofta. Var en riktig höjdare!

Hade en underbar sommar med mycket sol, bad o skratt! :)

I slutet av juli, fick jag en stroke (hjärnblödning) i hjärnan och plötsligt så stannade livet upp! Rädslan som infann sig var isande kall. Min sambo körde nog upp 7000 kr i bensin, för att hans tillvaro blev bara kaosartad. Han varken åt, vilade el sov. Bara körde runt, hälsade på i 5-15 minuter på sjukhuset, för att sedan rastlöst åka hem igen för att åter fara hemifrån, - där gick ju inte att vara....
För honom och för all del mig också,  ordnade det upp sig, som tur var, att han fick möjlighet att vara hemma i ca 5 månader :)

Vi hamnade i en mycket märklig situation, där det på sjukhuset, gjordes utredningar på varför jag fick denna stroke egentligen? Reslutat : Fel diagnos! Inget fel på sköldkörteln (Hypotyreos) till att börja med, (medicinerats i ca 15 år för det med Levaxin) och dessutom fick jag ny diagnos - Sekundär Addison (binjurebarkssvikt) och troligen borde jag fått medicn för den istället för Levaxin redan i början!?

Det blev väldigt ståhej kring allt detta, så nästan att jag o alla andra "glömde" bort min stroke? Som tur var blev jag till slut utskriven från sjukhuset ca 4 veckor senare med löfte om rehab i oktober.

Jag har allt sedan jag lämnade sjukhuset verkligen jobbat för att komma tillbaka från stroken. Har spelat spel på FB, för att trigga hjärnan, Rest till Norge. Hälsat på vänner o bekanta. Genomgått rehab tre dagar i veckan från oktober-dec, hemmaträning o stavgång tillsammans med hundarna, osv. Allt för att bli frisk så fort som möjligt! Hamnade i den klassiska fällan, träna mer än vad man orkar!? Kroppen har slagit bakut och vill inte jobba alls...

 Nu så har jag varit förkyld sedan i början av december, med feber 1-2 ggr i veckan. Fått behandling, men det verkar som immunförsvaret inte är ok?

En av det mest positiva denna höst är att jag hoppade på en kurs i EQ-painting, helt fantastiskt roligt! Att känna glädje att som vuxen, få måla helt kravlöst, är en gåva om något! :)

Sammanfattning 2013
  • Livet blir inte alltid som man tänkt sig, men det ordnar sig ändå! 

  • Min sambo o jag älskar varandra i både med och motgångar,
    är en fantastiskt skön känsla! 

  • Kärlek och omsorg från nära o kära, kan visas på många olika sätt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar